maandag 18 november 2013

Hoera voor Noa

Welkom Nelleke, leuk dat je mijn blog bent gaan volgen!

Vandaag een week geleden is mijn vriendin bevallen van een enorm schattig en lief klein meisje: Noa! Ze hadden het zelf nog niet echt verwacht want het is anderhalve week te vroeg geboren. Gelukkig is alles goed en wel, Noa is gezond en de bevalling is ook voorspoedig gegaan. En we mochten natuurlijk even komen kijken, wat is een baby'tje toch lief en bijzonder. Ik kan er wel uren naar kijken hoe het zich uitrekt, gaapt en vervolgens weer verder slaapt terwijl het eigenlijk moet drinken. Mooi om te zien hoe onze vrienden nu een klein gezinnetje vormen.

Bij een geboorte hoort uiteraard een kaartje, maar voor mijn vriendin wilde ik ook iets speciaals maken. In het tijdschrift Daphne's Diary (nummer 5-2013) zag ik een heel leuk patroon van Tilda om een klein vosje als knuffel te maken. Dit had ik nog nooit gedaan maar af en toe is het leuk om wat nieuws te proberen. Toen mijn moeder een dagje op bezoek was hebben we een begin gemaakt en heeft ze uitgelegd hoe ik het moest doen. Eerst patronen overtrekken, op de stof leggen, uitknippen, naaien enzovoorts! Oja, daar heb je toch van dat 'vloeipapier' voor nodig? Hier had ik niet aan gedacht dus dit hebben we heel creatief opgelost met papier uit een schoenendoos. Vervolgens keren en vullen (dit is nog best een karwei) en één armpje nog maar een keer naaien omdat ik aan de verkeerde kant een gat had geknipt! Ik zal niet alles gaan vertellen want dan wordt dit verhaal nogal erg lang maar het komt er op neer dat ik het met heel veel plezier heb gemaakt en het leuk vind om nieuwe technieken te leren! Sommige dingen heb ik twee keer moeten doen om het goed te krijgen maar zo heb ik het wel geleerd. Het jurkje naaien ging al aardig en ik heb alleen nog voor het maken van het gehaakte roosje nog hulp in hoeven schakelen van mijn schoonzus. De perfecte finishing touch, bedankt nog daarvoor!

Het vosje ging ingepakt mee in de auto samen met nog een schattig jurkje voor Noa en het is gelukkig in de smaak gevallen!

















2 opmerkingen:

  1. Wat is het vosje leuk geworden voor de kleine Noa! Super zeg dat je dit gemaakt hebt zonder ervaring! erg knap! & je kaartje is zoals altijd ook weer schitterend :)

    Lieve groetjes van ons 2'tjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend gaaf gedaan!! Dat zal vast heel blij in ontvangst genomen zijn. Complimenten hoor, vooral voor een eerste keer. Kaartje is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen