vrijdag 20 juni 2014

Babydeken

Vandaag ben ik op kraamvisite geweest bij mijn lieve vriendin en zoontje Luuk. Wat een prachtig kereltje is dat! 
Tijdens haar zwangerschap was ik al een tijdje bezig met het kraamcadeau, namelijk een babydeken breien. Het was erg leuk om te doen en het is een mooi resultaat geworden. En het is echt niet moeilijk, je hoeft alleen rechts en averechts te breien. Wel is het belangrijk om consequent te blijven breien volgens het patroon :). Voor de gehaakte rand heb ik mijn zus ingeschakeld, want dat is iets wat ik niet kan. Om het af te maken nog een naamlabeltje, dat maakt het wel zo persoonlijk. Daarna nog leuk ingepakt en zelf een autootje gemaakt van strijkkralen. Dit idee kwam ik tegen op internet en had direct een meisjes- en jongensversie gemaakt omdat we toen nog niet wisten wat het zou worden. Gelukkig gaat alles goed met mammie en baby, dat dat nog maar lang zo door mag gaan!












 

2 opmerkingen:

  1. Wat een gave deken!! Deze steek ken ik, heel leuk, maar ook heel frustrerend als je er na een paar rijen achter komt dat je verkeerd zit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is gaaf geworden!! Prachtig joh!

    Liefs Marl1

    BeantwoordenVerwijderen