vrijdag 9 januari 2015

Organiser

De twee weken vakantie zijn omgevlogen. En nu is het alweer vrijdag, wat gaat het snel. In de vakantie hebben we heerlijk uitgeslapen en alles op het gemakje gedaan. Echt zoals het hoort in de vakantie :). Verder waren er natuurlijk een aantal feestdagen die we doorgebracht hebben met familie en vrienden. Daarnaast zijn we nog een aantal dagen weggeweest, een dagje shoppen en een dagje naar de Amsterdamse waterleidingduinen. Het laatste werd meer uit nood geboren, want we hadden als doel het Rijksmuseum in Amsterdam. Blijkbaar wilden meer mensen naar Amsterdam want na drie kwartier langs volle parkeergarages rijden zijn we doorgereden naar de natuur. Lekker rustig en heel mooi! En dat Rijksmuseum komt nog wel.

Verder heb ik een start gemaakt met het opruimen van mijn knutselkamer. Dit was hard nodig! Mijn bureaublad kwam tevoorschijn onder allerlei rommeltjes, papiertjes, dingetjes die ik wil bewaren enz. Vandaag heb ik het afgemaakt, de vloer er omheen is nu weer zichtbaar en het aantal dozen en doosjes is flink afgeslankt. Alles zit nu netjes bij elkaar. Zo kan ik letterlijk met een schone lei het nieuwe jaar beginnen. 

Omdat je nu eenmaal geen twee weken kunt luieren (volgens mijn man overigens wel maar dat terzijde) had ik een lijstje gemaakt met to-do's. Een leuke hiervan is het maken van een organiser van oude boeken. Dit idee zag ik in een oude 101 woonideeën. Het idee is heel simpel en het resultaat geweldig! We hebben drie oude boeken bij de kringloop gehaald en de binnenkant eruit gehaald zodat je alleen een kaft overhoud. Je boort vervolgens gaatjes in de kaften zodat de slotbouten er door kunnen. Je plakt de kaften tegen elkaar met sterke lijm, je plaatst de slotbouten en klaar is je organiser. Ik ga het gebruiken voor het opbergen van de postzegels, enveloppen, cadeaubonnen en etiketten. Dingen die normaal door heel de kast verspreid lagen kan ik nu mooi bij elkaar opbergen.














2 opmerkingen:

  1. Dit had ik eigenlijk ook wel moeten doen in mijn vakantie maar gelukkig had ik de gelegenheid niet ;) Echt leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen