dinsdag 18 juni 2013

Dorstlesser

Het is vandaag heerlijk weer, maar ook wel erg warm! Nu heb ik mijn ronde lopen op het heetst van de dag gedaan. Niet heel slim vind ik zelf. Dus als het deze week zo warm blijft zal ik eerder op pad gaan. Bij thuiskomst had ik zin in iets lekkers koel, vooral iets om te drinken. Daarom heb ik zelf ijsthee gemaakt. 

Het is heel erg simpel om zelf ijsthee te maken. Je kookt zoveel water als je wilt, hang er vervolgens een theezakje in en laat dit trekken. Hoe langer je het zakje laat zitten hoe sterker de smaak. Zelf heb ik gekozen voor groene thee. Je laat het afkoelen in de koelkast en klaar is je ijsthee! Heerlijk met een scheutje citroensap of verse citroen en een paar ijsklontjes.





Tip: omdat het best even duurt voordat de thee lekker koud is kun je de ijsthee ook een dag van te voren maken. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten